آرشیو مهر ماه 1398

فروشگاه مبل, سرويس خواب و ميز ناهار خوري

خانه هاي كوچك

۱۰۳ بازديد ۰ نظر

امروزه اكثر خانه‌هاي بزرگ جاي خود را به آپارتمان هاي كوچك داداه اند كه اين آپارتمان ها دكوراسيون متفاوتي نسبت به خانه هاي بزرگ دارند و همچنين شرايط اقتصادي و سبك زندگي انسان ها به گونه‌اي است كه برخي افراد مجبور هستند در خانه هاي كوچك زندگي كنند . اما با طراحي داخلي مناسب مي‌توان دكوراسيون شيك و زيبايي در اين خانه‌ها به وجود آورد .

براي طراحي داخلي خانه هاي كوچك بايد از حداكثر فضاي موجود نهايت استفاده را كرد و هيچ فضاي پرتي باقي نگذاشت . بسياري از افراد خانه هاي كوچكي دارند و دغدغه‌ ي چيدمان و طراحي دكوراسيون هميشه ذهن آنها را مشغول مي كند به همين علت قصد داريم در اين مقاله شما را با نكاتي در مورد نوع طراحي داخلي خانه هاي كوچك بيشتر آشنا كنيم .

طراحي داخلي خانه هاي كوچك

نورپردازي :

يكي از مهم ترين نكاتي كه تاثير زيادي در بزرگ نمايي خانه هاي كوچك دارد نورپردازي است زيرا فضاهاي تاريك از فضايي كه داراي نور كافي هستند كوچكتر ديده مي شوند . نور طبيعي بهترين نور در طراحي داخلي منازل مي باشد اما ممكن است بعضي از قسمت هاي خانه از نور طبيعي بهره نبرند در نتيجه بايد با استفاده از نورهاي مختلف مصنوعي اين مشكل را حل كرد .

استفاده از آينه هم يكي از روش هاي قديمي براي بزرگتر نشان دادن فضا است . آينه با قرار گرفتن مقابل نور باعث مي شود فضا بزرگ تر ديده شود . نورپردازي هاي نقطه اي و دكوراتيو باعث مي‌شوند همه بخش هاي خانه پرنورتر ديده شوند از اين رو براي خانه هاي كوچك گزينه خوبي هستند و جذابيت چشمگيري به فضا مي بخشند .

رنگ مناسب :

براي طراحي داخلي خانه هاي كوچك استفاده از رنگ هاي شاد و روشن مانند سفيد و زرد گزينه بسيار مناسبي هستند و باعث مي‌شوند فضا بزرگتر از آنچه كه هست جلوه كند . در طراحي داخلي از طرح هاي ساده استفاده كنيد و رنگي كه براي مبلمان و وسايل انتخاب كنيد كه ساده و نزديك به رنگ‌هاي خنثي باشد . همچنين استفاده از پارچه هايي با طرح ها و رنگ هاي شلوغ مناسب نيستند .

رنگ مناسب

مبلمان مناسب :

وقتي در آپارتمان كوچك زندگي مي كنيد بايد فكر مبلمان استيل و كلاسيك را از سر بيرون كنيد زيرا اين مبل ها داراي ابعاد بزرگتري هستند و فضاي بيشتري را اشغال مي‌كنند . بهترين مبل ها براي خانه هاي كوچك مبل هاي راحتي ، نيم ست ، ال شكل و تاشو هستند كه علاوه بر كارايي مناسب با فضا تنوع و زيبايي بسيار زيادي هم دارند .

نكاتي در طراحي داخلي خانه هاي كوچك :

۱_ پله هاي گرد فضاي كمتري اشغال مي كنند از اين رو استفاده از آنها در خانه هاي كوچك بسيار رايج و پركاربرد است . استفاده از اين نوع راه پله علاوه بر اينكه فضاي كمتري در بر مي گيرد نسبت به ساير راه پله ها داراي زيبايي و جلوه بيشتري است .

۲_ براي دكوراسيون خانه هاي كوچك كه سقف كوتاهي نيز دارند استفاده از پرده هاي بلند گزينه خوبي است . پرده‌هاي بلند كه رنگ خنثي دارند با ايجاد انحراف بصري باعث مي‌شوند سقف بلند تر ديده شود در نتيجه فضاي خانه را بزرگتر جلوه مي‌كنند . براي اين كار كافي است پرده را از سقف نصب كنيد به طوري كه تا روي زمين ادامه داشته باشد .

۳_ در طراحي داخلي منازل كوچك انتخاب فرش بزرگ گزينه خوبي نيست . مي توانيد از كف پوش هاي مدرن و فرش هاي كوچك تر براي فضاي منزلتان استفاده كنيد تا تمام سطح كف را نپوشاند و اگر كف منزل موزاييك استفاده از موكت هاي ساده و بدون طرح با بافت عمودي و همچنين رنگ خنثي توصيه مي شود .

۴_ بي نظمي و شلوغي فضا و استفاده از وسايل بسيار زياد دشمن فضاهاي كوچك هستند و فضا را كوچك تر از آنچه كه هست نشان مي دهند . براي جلوگيري از اين اتفاق بايد وسايل اضافي را كنار گذاشت و هميشه فضا را مرتب نگه داشت .

نكاتي در طراحي داخلي خانه هاي كوچك

۵- از آنجا كه در خانه هاي كوچك بايد از همه بخش هاي خانه استفاده كرد مي توان از فضاهاي عمومي نيز بهره برد اين صورت كه شلف و طبقات عمودي روي ديوارها به وجود آورد تا بتوان وسايل مورد نظر را در آنجا قرار داد و همچنين به فضاي خانه نظم بيشتري بخشيد .

۶- اگر چه اغلب انسان ها به داشتن فضاي گرم و صميمي در خانه تمايل دارند و به همين علت از رنگ هاي گرم استفاده مي‌كنند اما براي كساني كه خانه هاي كوچك دارند بهتر است رنگ هاي سرد را انتخاب كنند زيرا رنگ هاي گرم فضا را كوچك تر از آنچه كه هست نشان مي‌دهند .

۷_ استفاده از ميزهاي تلويزيون ديواري نيز علاوه بر زيبايي فراوان فضاي بيشتري در اختيار افراد قرار مي دهد از اين رو وبراي خانه هاي كوچك مناسب تر هستند .

۸- اتاق خواب يكي ديگر از بخش هاي مهم منازل است كه مي توان از تخت خواب هاي تاشو و يا مبل تختخواب شو براي فضاي اتاق هاي كوچك بهره برد . براي اتاق خواب هاي كوچك مي توان از تخت خواب هايي كه ارتفاع بيشتري دارند استفاده كرد در اين صورت مي توان از فضاي زيرين آن به خوبي بهره برد .

۹- معمولا براي خانه هاي كوچك از پلان باز استفاده مي كنند . براي مثال مي توان از پلان باز بين آشپزخانه و سالن پذيرايي استفاده كرد كه اين مدل آشپزخانه جزيره نام دارد .

۱۰- آشپزخانه هاي كوچك را نيز مي توان با طراحي مناسب به فضايي ايده آل تبديل كرد . كابينت ها مهم ترين جزء آشپزخانه هستند و بيشترين فضا را اشغال مي كنند به همين علت انتخاب رنگ و طرح مناسب كابينت اهميت زيادي دارد . كابينت هايي كه ارتفاع بيشتري دارند براي فضاي آشپزخانه كوچك مناسب هستند زيرا فضاي بيشتري براي قرار دادن وسايل در اختيار مي گذراند . استفاده از ميز ناهارخوري اپن نيز مي تواند جايگزين بهتري براي انواع ميز ناهارخوري ديگر باشد .

نكاتي در طراحي داخلي خانه هاي كوچك

منبع : دي ايران

خريد انواع بوفه

۲۲۳ بازديد ۰ نظر

امروزه در اكثر خانه‌هاي ايراني بوفه وجود دارد كه در آن اشياي با ارزش و ظروف كريستالي و گران قيمت ، ظروف برنجي ، مسي و تزييني به منظور زيبا سازي منزل قرار مي‌دهند . بوفه و استند ها در طراحي داخلي خانه ها نقش بسيار مهمي دارند و بايد آنرا در بهترين جاي خانه قرار داد تا ظروف و وسايل خود را به خوبي نشان دهند . نوع بوفه را با توجه به مبلمان و دكوراسيون خانه و ابعاد و اندازه آنرا با توجه به متراژ خانه انتخاب مي‌كنند . با ما همراه باشيد تا در ادامه با انواع بوفه بيشتر آشنا شويم .

راهنماي خريد انواع بوفه

انواع بوفه :

بوفه انواع بسيار متنوعي دارد كه شكل آن با توجه به نياز شما و با توجه به ديگر وسايل منزل مانند مبل ، ميز ناهار خوري و ….انتخاب مي‌شود . معمولاً بوفه هاي مدرن چهارگوش و مستطيلي هستند و نقش و نگار ندارند همچنين خطوط ساده و منظم از ويژگي هاي اين نوع بوفه است كه اگر سبك و مبلمان منزلتان مدرن است بهترين انتخاب اين بوفه ها هستند . بوفه هاي كلاسيك چوبي داراي حاشيه هاي منبت كاري شده هستند كه با مبلمان سلطنتي هماهنگي بسيار خوبي دارند .

بوفه مدرن مي تواند تنها داراي طبقاتي ساده براي نمايش ظروف تزييني باشند كه تمركز بيشتر را روي نمايش محتويات بوفه مي گذارند . در مقابل ويترين و بوفه هاي كلاسيك داراي چوب هاي پر نقش و نگار و منبت كاري شده است كه مي‌تواند به تجملاتي بودن و شكوه آن بيفزايد . اگر ويترين خانه تان را از سبك كلاسيك انتخاب كرديد سعي كنيد از وسايل دكوري ساده يا رنگ هاي شبيه هم استفاده كنيد ولي در مورد بوفه هاي مدرن مي توانيد از رنگ هاي مختلف بهره ببريد . اگر خانه كوچكي داريد بهتر است از بوفه و ويترين بزرگ استفاده نشود زيرا در اين صورت نه تنها بوفه و وسايل درون آن به خوبي به نمايش گذاشته نمي شود بلكه بوفه به عنوان يك شيء مزاحم در فضاي خانه به حساب مي آيد ‌.

نوعي از بوفه ها هم داراي ارتفاع كمتري نسبت به ساير بوفه ها هستند و براي خانه هاي كوچك مناسب ترين گزينه هستند . بالاي اين نوع بوفه مي توان وسايل دكوري ديگر و همچنين تابلوهاي مختلف قرار داد و زيبايي منزل را دو چندان كرد . مزيت ديگر بوفه ها با قامت كوتاه علاوه بر داشتن زيبايي اين است كه فضاي بسيار كمي را اشغال مي كنند و همچنين جلوي ديد را نمي گيرند .

انواع بوفه

طرح و جنس بوفه :

جنس بوفه ها معمولا از نوع چوب ، ام دي اف  برنز و … است كه با توجه به سليقه و سبك دكوراسيون منزل انتخاب مي‌شود . بعضي از انواع بوفه ها داراي شيشه هستند و  قفلي در آن تعبيه شده كه براي محافظت بيشتر است . بر روي بعضي از آنها در داخل و در قسمت پشت بوفه ، آيينه نصب مي شود تا پشت وسايل تزييني هم قابل مشاهده باشد . اين بوفه و ويترين ها به ويترين هاي فرانسوي معروف هستند كه از محبوبيت بيشماري برخوردار مي باشند و از ويترين هايي كه داراي طرح هاي ساده تر و بدون شيشه هستند در خانه‌ها و آپارتمان‌هاي كوچك استفاده مي كنند .

طرح ديگر بوفه بوفه هاي داراي كشو هستند كه مي‌توان سرويس هاي قاشق و چنگال را در آن قرار داد . اين ويترين و بوفه كوچك تر هستند و از آن مي‌توان در كنار ميز ناهارخوري براي دسترسي بيشتر به ظروف و ست قاشق و چنگال استفاده كرد . بوفه چوبي و ام دي اف از محبوبيت و كاربرد بيشتري برخوردار هستند . برنز و برنج هم براي خانه هاي بزرگ و مبلمان كلاسيك كاربرد فراواني دارند و زيبايي و شكوه خاصي به منازل مي بخشند . بوفه ها با قامت كوتاه تري در طرح هاي امروزي ساخته شده اند  كه براي خانه هاي كوچك گزينه خوبي هستند .

طرح و جنس بوفه

محل قرارگيري بوفه :

اگر وسايلي كه مي خواهيد در بوفه قرار دهيد وسايل چيني و كريستالي باشد و سرويس قاشق چنگال را در آن جاي دهد بهتر است  مدل هايي با درب شيشه و داراي كشو انتخاب كنيد و آن را در آشپزخانه نگهداري كنيد كه دكوراسيون آشپزخانه را شيك تر نشان دهد و از طرفي دسترسي آسان تر به ظروف را ممكن سازد .

بوفه ها معمولا فضاي زيادي از اتاق را اشغال مي‌كنند بنابراين بهتر است محل قرار گيري آن در جاي خلوت تعبيه شود . اگر دوست داشتيد بوفه در پذيرايي قرار دهيد و از طرفي با محدوديت فضا روبرو بوديد بهترين گزينه طراحي و خريداري بوفه هاي آيينه دار و تمام شيشه است زيرا مدل شيشه اي جلوي ديد را نمي‌گيرد . استند هاي ديواري هم كه مستقيماً به ديوار وصل مي شوند وجود دارند كه مي توانند نقش يك بوفه شيك و زيبا را در منزل ايفا كنند و فضاي زيادي را نيز اشغال نمي كنند .

خريد انواع بوفه :

در نهايت هدف از انتخاب يك بوفه به نمايش گذاشتن ظروف و زيبا جلوه دادن آن است و به عنوان يك دكوري خاص و جذاب در خانه محسوب مي‌شود و همچنين سليقه خانواده به خصوص خانم خانه را نشان مي دهد . با توجه به سليقه ، سبك دكوراسيون و متراژ خانه و تحقيقات لازم مي توانيد بهترين طرح و مدل بوفه را براي منزل خود انتخاب كنيد .

براي خريد انواع بوفه مي توانيد به صورت حضوري و اينترنتي اقدام كنيد . اگر قصد خريد حضوري و ديدن انواع بوفه از نزديك را داريد مي توانيد به فروشگاه هاي مختلف مراجعه كنيد و براي كساني كه وقت و امكان خريد حضوري را ندارند مراجعه سايت هاي فروش مطمئن مانند دي ايران كه داراي انواع بوفه مي باشد توصيه مي شود .

خريد انواع بوفه

دكوراسيون خانه هاي دوبلكس

۵۶۵ بازديد ۰ نظر

معماري دوبلكس به نوعي طراحي داخلي ساختمان گفته مي شود كه بين قسمت هاي مختلف خانه اختلاف سطح وجود دارد و براي رفت و آمد از پله استفاده مي شود . از معماري دوبلكس معمولا براي خانه هايي با متراژ بالا استفاده مي شود ولي امروزه اين طراحي براي خانه هاي كوچك نيز استفاده مي شود .

دكوراسيون خانه هاي دوبلكس جز لوكس ترين و زيباترين دكوراسيون ها محسوب مي شود . طبقه پايين اين خانه ها به اتاق نشيمن ، پذيرايي ، سرويس بهداشتي و آشپزخانه اختصاص دارد .  اتاق خواب و اتاق كار كه به آرامش بيشتري احتياج دارند در طبقه دوم قرار مي گيرند . نكته اي كه در خانه هاي دوبلكس اهميت زيادي دارد محل قرار گيري پله ها است كه توجه زيادي را به خود جلب مي كند . بسياري از افرادي كه طرفدار خانه هاي دوبلكس هستند بخاطر وجود راه پله هاي زيباي اين خانه هاست .

راه پله ي خانه هاي دوبلكس

براي طراحي راه  پله ي خانه هاي دوبلكس طرح هاي زيادي وجود دارد . طرح هاي مختلف راه پله مي توانند از جنس چوب ، شيشه يا فلز و يا تركيبي از اين عناصر باشد . برخي از اين پله ها ممكن است بدون حفاظ ساخته شوند و در برخي ديگر از نرده هاي چوبي ، فلزي و يا شيشه اي استفاده مي شود . راه پله گردون و مارپيچي يكي از قديميترين و زيباترين طرح هاي راه پله است كه براي فضاهاي بزرگ مناسب است

در خانه هاي دوبلكس با متراژ پايين بهتر است از طرح هاي ساده استفاده شود و يك طرف پله ها به ديوار وصل باشد در اينصورت مي توانيد در فضاي زير راه پله كمد و كابينت نصب كنيد و  از آن ها به عنوان جاكفشي و يا كمد لباس استفاده كنيد .

راه پله دوبلكس

دكوراسيون خانه هاي دوبلكس آپارتماني

اجراي دكوراسيون دوبلكس در خانه هاي آپارتماني به محيط نمايي شيك و باكلاس مي دهد . از آنجايي كه هزينه دكوراسيون خانه هاي دوبلكس بالاست بايد در انتخاب متريال هاي بكار رفته در آن دقت زيادي بكار رود بگونه اي كه  طراحي داخلي خانه دوبلكس زيبا و چشم نواز باشد .

استفاده از عناصر چوبي و طبيعي در دكوراسيون داخلي ، منزلتان را شبيه به خانه هاي روستيك نشان مي دهد . براي پوشش كف خانه از پاركت ها و پاركت لمينت ها استفاده كنيد تا محيطي گرم و صميمي ايجاد شود . براي كف راه پله ها نيز مي توانيد از رنگي مشابه رنگ كفپوش كف خانه استفاده كنيد .

آپارتمان دوبلكس

دكوراسيون خانه هاي دوبلكس بزرگ و ويلايي

يكي از ايده هاي ساخت ويلا ها و خانه هاي بزرگ لاكچري استفاده از طراحي دوبلكس است كه يكي از بهترين انواع طراحي ها مي باشد . در خانه هاي بزرگ و ويلايي دوبلكس بهتر است راه پله در مركز فضاي خانه قرار گيرد و اگر از راه پله هاي مارپيچي استفاده شود زيبايي دو چنداني را به فضا مي دهد . علاوه بر طراحي هاي معماري بايد كليه تجهيزات لازم در ويلا چيده شود و همچنين نورپردازي مناسبي داشته باشد ، اگر پنجره ها به اندازه كافي روشنايي ندارند از روشنايي هاي مصنوعي استفاده كنيد و در طراحي هاي داخلي از رنگ هاي روشن استفاده كنيد .

ويلاي دوبلكس