بهترين مدل چيدمان ، طراحي و ديزاين دكوراسيون آشپزخانه ايراني

۳۷ بازديد ۰ نظر

طراحي و ديزاين دكوراسيون آشپزخانه اصول و قواعدي دارد كه با رعايت كردن آنها مي توانيد دكوراسيون كاربردي و زيبايي داشته باشيد .

طراحي و ديزاين دكوراسيون آشپزخانه اصول و قواعدي دارد كه با رعايت كردن آنها مي توانيد دكوراسيون كاربردي و زيبايي داشته باشيد . آشپزخانه يكي از مكان هاي مهم خانه است كه افراد خانه دار بيشتر زمان خود را در آن سپري مي كنند و از اين رو دكوراسيون آن اهميت زيادي دارد . امروزه بيشتر آشپزخانه ها با سبك مدرن ساخته مي شوند و به داخل پذيرايي كاملا ديد دارند و بايد دكوراسيون آنها علاوه بر كاربردي بودن زيبا و شيك باشد .

طراحي و ديزاين آشپزخانه بايد با توجه به انتظارات و نيازهاي خودتان انجام شود و به راحتي به وسايل آن دسترسي داشته باشيد .

 

دكوراسيون آشپزخانهدكوراسيون آشپزخانه

كابينت

مهم ترين وسيله آشپزخانه كابينت است كه بيشتر فضاي آشپزخانه را اشغال مي كند ، كابينت ها را بايد با توجه به سبك دكوراسيون داخلي منزل انتخاب كنيد و همچنين بايد جنس آنها باكيفيت باشد و در معرض رطوبت آسيب نبينند . كابينت ها در مدل ها و جنس هاي مختلف ساخته مي شوند كه مي توانيد با توجه به سليقه و بودجه اي كه داريد مدل مورد نظرتان را خريداري كنيد . كابينت هايگلاس ، كابينت ام دي اف ، كابينت نئوپان و كابينت آلومينيومي از مدل هاي مختلف كابينت هستند . كابينت هايگلاس به علت زيبايي و براق بودن و همچنين قيمت مناسب طرفدار بيشتري دارد .

 

كابينت آشپزخانهكابينت آشپزخانه

مبلمان آشپزخانه

نوع مبلماني كه در آشپزخانه قرار داده مي شود بايد بر اساس سبك دكوراسيون داخلي منزل انتخاب شود . براي آشپزخانه هاي مدرن از ميز و صندلي هاي ساده و جمع و جور استفاده مي شود . در آشپزخانه هاي مدرن كه از اپن آشپزخانه به عنوان ميز ناهار خوري استفاده مي كنند صندلي هاي پايه بلند اپن طراحي شده اند كه به زيبايي و شيك بودن دكوراسيون آشپزخانه مي افزايد .

تزيين آشپزخانه

در تزيين آشپزخانه بهتر است افراط نكنيد و آشپزخانه را بيش از حد شلوغ نكنيد . قبل از شروع به تزيين آشپزخانه آن را مرتب كنيد و وسايل اضافي را دور بريزيد ، براي تزيين از وسايل ساده و كاربردي استفاده كنيد . مي توانيد براي روكابينتي آشپزخانه از چوب يا سنگ هاي مرمر و گرانيت طبيعي با گره ها و بافت استفاده كنيد . لوسترها نيز وسايل روشنايي هستند كه مي توانيد از آنها براي تزيين استفاده كنيد . براي تزيين كانتر آشپزخانه وسايل برقي كاربردي را روي آن بچينيد .

 

تزيين آشپزخانهتزيين آشپزخانه

نورپردازي آشپزخانه

در نورپردازي آشپزخانه نورپردازي بالاي سينك ، ميز كار و قسمت غذاخوري خيلي مهم است و اين مكان ها حتما بايد نور كافي داشته باشند چراغ هاي ال اي دي براي زير كابينت مناسب هستند . در آشپزخانه همه بايد نور سفيد و قوي داشته باشيم و هم نور ملايم كه هنگام دورهمي و معاشرت بتوانيم از اين مكان استفاده كنيم .

چند نكته براي چيدمان آشپزخانه

  1. در چيدمان آشپزخانه دقت كنيد هر چيزي را در جاي مناسب خود و جايي كه استفاده مي كنيد قرار دهيد ، قابلمه و ماهيتابه ها را در نزديكي محل آشپزي قرار دهيد تا به راحتي در دسترس باشند .
  2. براي راحتي كار مي توانيد ظروف مواد و ادويه را از نوع شيشه اي انتخاب كنيد كه داخل آن ديده شود كه پيدا كردن و استفاده از آن راحت باشد .
  3. اگر آشپزخانه كوچكي داريد از رنگ هاي روشن استفاده كنيد ، رنگ هاي تيره فضاي آشپزخانه را كوچكتر نشان مي دهند . از رنگ هاي روشن براي كابينت آشپزخانه و از نور طبيعي براي توسعه ديد استفاده كنيد .
  4. براي دم دست بودن روغن ها و وسايل آشپزي يك قفسه كنار اجاق گاز در نظر بگيريد تا براي آشپزي كردن كارتان راحت تر باشد .

 

دكوراسيون آشپزخانهدكوراسيون آشپزخانه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.