فرش و ارتباط آن با دكوراسيون و زيبايي منزل

فروشگاه مبل, سرويس خواب و ميز ناهار خوري

فرش و ارتباط آن با دكوراسيون و زيبايي منزل

۶۹ بازديد ۰ نظر

بنظر ميرسد فرش ها نقش پررنگي در دكوراسيون و جذابيت منزل ندارند و تصور ميشود تلاش براي شيك كردن خانه تنها با مبلمان، پرده و وسايل تزئيني كفايت ميكند و دليل آن اين است كه آنها در پايين ترين قسمت از منزل و زير پاي ما قرار دارند اما

بنظر ميرسد فرش ها نقش پررنگي در دكوراسيون و جذابيت منزل ندارند و تصور ميشود تلاش براي شيك كردن خانه تنها با مبلمان، پرده و وسايل تزئيني كفايت ميكند و دليل آن اين است كه آنها در پايين ترين قسمت از منزل و زير پاي ما قرار دارند اما

 

نقش فرش در دكوراسيون

تخت خواب دو نفره

در حقيقت فرش ها نقش بسيار مهمي در زيبايي و دكوراسيون منزل ايفا ميكنند.

فرش ها ضمن گرم نگهداشتن كف منزل به دلنشين كردن فضاي خانه كمك فراواني ميكند، در دنياي مدرن فرشها جايگا كمتري را به خود ميگيرند اما در سنن ايراني جايگاه فرش ها همچنان پا برجاست.

يك قالي اگر مناسب منزل انتخاب شود چنان جدابيتي به منزل شما ميدهد كه انگشت به دهان ميمانيد.

اگر ميخواهيد يك زندگي نو شروع كنيد بهتر است اول به فكر خريد فرش باشيد زيرا ابتدايي ترين مسئله در طراحي يك دكوراسيون شيك و زيبا انتخاب يك فرش با طرح و رنگ متناسب با ذوق و سليقه شما ميباشد چون در انتخاب هاي بعدي خود مثل انتخاب پرده يا مبل و يا حتي رنگ ديوارهايتان براحتي ميتوانيد تصميم گيري كنيد.

فرش ايرانيفرش ايراني

فرش رنگ و هارموني

تخت خواب يك نفره

استفاده از رنگهاي روشنتر در فرشها، خانه را بزرگتر جلوه ميدهد. قالي و قاليچه ها را معمولا با پرده، مبل و يا هر دو، ست ميكنند. البته گاهي اوقات استفاده از يك رنگ متضاد در خانه نياز است تا فضاي منزلتان به خاطر يكدستي بيش از حد بي روح نباشد.اگر ميخواهيد فضاي منزلتان آرام و لذت بخش باشد بايد به اين نكات مهم توجه كنيد. اگر مبلمان يا پرده هاي منزلتان را قبلا از طرحهاي شلوغ انتخاب كرده ايد بهتر است در مورد فرشها از انواع خلوت تر و در همان طيف رنگي ( بهتر است روشنتر باشد ) استفاده نماييد انتخاب فرش تيره با طرح هاي شلوغتر آرامش را از افراد خانه ميگيرد.

فرش و دكوراسيونفرش و دكوراسيون

فرش اندازه و چيدمان

مطلب مهم بعدي در مورد انتخاب، اندازه ي مناسب فرشها ميباشد، تا به حال از فرشهاي بزرگ و سرتاسري براي سالن و يا اتاق استفاده ميكردند زيرا فرشهاي سرتاسري فضاي منزل را بزرگتر نشان ميدهند اما امروزه به دليل استفاده از انواع مبل و وسايل تزئيني قدي در خانه و كف پوش هاي زيباي كف سالن ترجيح ميدهند از فرشهاي كوچكتر استفاده نمايند. استفاده از قاليچه ها در كف سالن، هم باعث شيك تر شدن فضاي منزل ميشود و هم ميتوانيد به وسيله ي اين قاليچه ها بين فضا هاي مختلف خانه مرز ايجاد نماييد, مثلا اگر بخواهيد در سالن منزلتان دو قسمت پذيرايي و نشيمن ايجاد كنيد ميتوانيد از قاليچه هاي مختلف با طرح و رنگ ست استفاده كنيد.

فرش و دكوراسيونفرش و دكوراسيون

اگر به دلايل مختلف مايل به پوشاندن كامل كف اتاق يا سالن منزلتان ميباشيد اصلا نگران به هم خوردن دكوراسيون نباشيد، استفاده از موكت هاي نرم و خوش رنگ در اطراف قالي و قاليچه ها، هم فضاي بسيار دلنشيني را به عمل مي آورد و هم ديگر ناراحت ليز خوردن فرش ها و يا سرد بودن زير پايتان هنگام راه رفتن نيستيد.

هنگام انتخاب اندازه فرشها براي منزلتان و هنگام پهن كردن آنها در نظر داشته باشيد كه بهتر است پايه هاي جلويي مبلمانتان روي فرش قرار بگيرد زيرا اين مورد هم باعث بزرگتر جلوه دادن فضاي وسط اتاق ميشود، هم پاي مهمانتان روي سراميك و يا روي لبه ي قلنبه ي فرشها اذيت نميشود.

سرويس خواب عروس

فرش-هاي-ايراني8

اگر فرشها را متناسب با فضاهاي مختلف منزل انتخاب كنيد خانه تان بسيار متنوع تر و شكيل تر ميشود، مثلا اينكه در اتاق كودك از فرشهاي رنگي كودكانه استفاده نماييد و در اتاق خوابتان از قاليچه هاي تزئيني متناسب با مكان استفاده نماييد. منبع: دي ايران

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.