دكوراسيون اتاق خواب كوچك نوجوان دخترانه و پسرانه

فروشگاه مبل, سرويس خواب و ميز ناهار خوري

دكوراسيون اتاق خواب كوچك نوجوان دخترانه و پسرانه

۲۳ بازديد ۰ نظر

دكوراسيون اتاق خواب كوچك نوجوان اصول و قواعد خاص خود را دارد و بايد طوري طراحي و چيده شود كه از فضا حداكثر استفاده را ببريد .

دكوراسيون اتاق خواب كوچك نوجوان اصول و قواعد خاص خود را دارد و بايد طوري طراحي و چيده شود كه از فضا حداكثر استفاده را ببريد . چيدن دكوراسيون اتاق هاي كوچك دخترانه و پسرانه يكي از دشوارترين كار هاست كه با دانستن يك سري نكات تا حدودي كار راحت تر مي شود . با كمي خلاقيت و ايده پردازي كار چيدمان اين اتاق ها به زيباترين شكل ممكن انجام خواهد شد . براي فضا هاي كوچك بايد از مبلمان و وسايل جمع و جور استفاده كنيد تا كمترين فضاي ممكن را اشغال كنند .

دكوراسيون اتاق خواب كوچك نوجواندكوراسيون اتاق خواب كوچك نوجوان

دكوراسيون اتاق خواب كوچك دخترانه جوان

با توجه به حساس بودن دختران دكوراسيون اتاق خواب آنها بايد با نهايت دقت طراحي و چيده شود . فضاي دكوراسيون اتاق خواب دخترانه بايد شاد و سرزنده باشد و حس اعتماد به نفس را در آنها ايجاد كند . براي اتاق هاي كوچك بايد وسايل و مبلمان را جمع و جورتر انتخاب كنيد . براي اينكه فضاي كمتري اشغال شود از ميز آرايش و ميز تحرير هايي كه به ديوار نصب مي شوند خريداري كنيد تا جاي كمتري بگيرند . براي اتاق هاي كوچك دخترانه از رنگ هاي روشن مثل صورتي ، بنفش روشن و يا رنگ هاي تركيبي مثل زرد و آبي استفاده كنيد تا فضا بزرگتر ديده شود . اگر براي ديوار ها از كاغذ ديواري استفاده مي كنيد حتما رنگ آن را روشن انتخاب كنيد .

دكوراسيون اتاق خواب كوچك پسرانه

دكوراسيون اتاق پسران با دختران كاملا متفاوت است پسرها به شخصيت هاي كارتوني و تخيلي مثل بتمن و مرد عنكبوتي و وسايل ورزشي مثل توپ علاقه دارند و براي دكوراسيون اتاقشان بايد از اين وسايل استفاده كنيد . اين وسايل را مي توانيد در تزيين ديوار اتاقش بكار ببريد . براي اتاق هاي كوچك از شلف هاي ديواري براي قرار دادن وسايل و كتاب ها استفاده كنيد . شلف هاي ديواري جاي كمي اشغال مي كنند و مي توانيد همه ي اساب بازي ها را روي آنها قرار دهيد . براي اتاق هاي كوچك پسرانه رنگ ديوار ها و پرده ها را از رنگ هاي روشن انتخاب كنيد تا فضا بزرگتر به چشم بيايد .

 

دكوراسيون اتاق خواب كوچك نوجواندكوراسيون اتاق خواب كوچك نوجوان

 

تخت خواب براي اتاق هاي كوچك

تخت خواب براي اتاق هاي كوچك بهتر است از نوع پايه بلند باشند تا بتوان از فضاي زير تخت خواب نيز استفاده كرد . با انتخاب اين نوع تخت خواب ها هم دكوراسيون اتاق بهتر و زيباتر خواهد شد و هم مي توانيد وسايل قديمي و چيز هايي را كه كمتر استفاده مي كنيد زير تخت خواب قرار دهيد .

دكوراسيون اتاق خواب كوچك دو نفره

براي اتاق هاي دونفره مي توانيد دو عدد تخت تك نفره در اتاق قرار دهيد ولي براي اتاق هاي كوچك امكان گذاشتن دو عدد تخت خواب وجود ندارد به همين منظور بايد از تخت ها ي دو طبقه استفاده كنيد . تخت هاي دو طبقه فقط به اندازه يك تخت از مساحت اتاق را اشغال مي كنند و همچنين از فضاي زير تخت مي توانيد براي نگهداري وسايل استفاده كنيد . براي اتاق هاي كوچك بهتر است پاتختي خريداري نكنيد تا فضاي كمتري از اتاق گرفته شود و اتاق شلوغ نشود .

نوع ديگر از تخت خواب ها كه براي اتاق خواب هاي كوچك مناسبند تخت خواب هاي تاشو هستند . تخت خواب هاي تاشو به ديوار متصل مي شوند و در زماني كه از آنها استفاده نمي كنيد مي توانيد آنها را تا كنيد تا فضاي بيشتري از اتاق باز شود .

براي اتاق خواب هاي كوچك رنگ ديوار ها و پرده ها را از رنگ هاي كرم ، آبي كمرنگ ، بنفش روشن و صورتي انتخاب كنيد . رنگ هاي روشن اتاق را بزرگتر از چيزي كه هست نشان مي دهند .

استفاده از ديوار ها به جاي كف اتاق خواب كوچك

براي اتاق خواب هاي كوچك بايد سعي كنيد وسايل كمتري در كف اتاق قرار بگيرند و بيشترين استفاده را از ديوار ها ببريد . شلف هاي ديواري راهكار خوبي براي اين منظور هستند . با نصف شلف روي ديوار مي توانيد وسايل دكوري و تزييني را در آنها قرار دهيد و يا از آن بعنوان كتابخانه براي قرار دادن كتاب ها استفاده كنيد .

تخت خواب را از نوع كشودار استفاده كنيد و از كشوهاي زير آن به جاي كمد براي قرار دادن لباس ها و وسايلتان استفاده كنيد .

كف پوش ها ي اتاق خواب كوچك بايد روشن باشد تا فضا بزرگتر ديده شود و همچنين از فرش كوچكتر از مساحت اتاق استفاده كنيد و آن را وسط اتاق پهن كنيد .

دكوراسيون اتاق خواب كوچك نوجواندكوراسيون اتاق خواب كوچك نوجوان

استفاده از آينه در ديوار اتاق خواب

با نصب آينه روي ديوار اتاق خواب كوچك و انعكاس نور فضا روشن تر و بزرگتر جلوه مي كند . براي اتاق هاي كوچك آينه را فراموش نكنيد و حتما يك آينه روي ديوار اتاق نصب كنيد .

نورپردازي اتاق خواب كوچك

نور نقش مهمي در دكوراسيون داخلي اتاق خواب دارد و براي اتاق خواب هاي كوچك اهميت آن بيشتر مي شود . نور مي تواند فضا را دلباز تر و بزرگتر نشان دهد . اگر اتاق خواب داراي پنجره است پرده هاي آن را از نوع حرير نازك و يا توري مانند انتخاب كنيد تا نور كافي به داخل اتاق بتابد ولي اگر پنجره براي تامين نور كافي نيست و يا اتاق پنجره ندارد بايد از نور هاي مصنوعي كمك بگيريد به طوري كه اتاق روشن شود و بزرگتر به چشم بيايد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.