چگونگي تزيين و چيدمان اتاق خواب

فروشگاه مبل, سرويس خواب و ميز ناهار خوري

چگونگي تزيين و چيدمان اتاق خواب

۲۴ بازديد ۰ نظر

تزيين و چيدمان اتاق خواب بستگي به سليقه شخصي افراد دارد .

 

تزيين و چيدمان اتاق خواب بستگي به سليقه شخصي افراد دارد . براي چيدمان اتاق خواب يك سري اصول كلي را مي توانيد در نظر داشته باشيد تا اتاق خواب شما يك دكوراسيون شيك و جذاب و در عين حال راحت و آرامبخش داشته باشد . براي چيدن اتاق خواب بيشتر از هر چيزي راحتي و سليقه خودتان مهم است زيرا در نهايت شما هستيد كه از اتاق خوابتان استفاده مي كنيد و بايد دكوراسيون آن به گونه اي باشد كه در آن احساس راحتي داشته باشيد و بعد از يك روز سخت كاري بتوانيد نفسي تازه كنيد و خستگي كار را از تنتان بيرون كنيد .

چيدمان اتاق خواب

چيدمان اتاق خواب

انتخاب سبك دكوراسيون اتاق خواب

براي شروع كار ابتدا يك سبك مناسب با سليقه تان براي اتاق خواب و منزلتان انتخاب كنيد . بايد همه ي وسايل و جزيياتي كه در اتاق خواب قرار مي گيرند با هم هماهنگ باشند و داراي يك سبك كلي باشند . سبك دكوراسيون شما مي تواند مدرن باشد و يا كلاسيك . انتخاب سبك به سليقه افراد بستگي دارد . بعضي از افراد به تخت خواب ها و وسايل منبت كاري شده و داراي نقش و طرح علاقه دارند ، براي اين افراد سبك كلاسيك مناسب است و افرادي كه طرفدار مدل هاي امروزي و ساده هستند بايد سبك مدرن را انتخاب كنند .

چيدمان سرويس خواب

براي چيدمان اتاق خواب ابتدا بايد از بزرگترين وسيله شروع كنيد . در بين اجزا و وسايلي كه در اتاق خواب قرار مي گيرند تخت خواب بزرگترين وسيله است كه بايد ابتدا آن را در جاي مناسبش قرار دهيد . تخت خواب بايد در وسط بزرگترين ديوار اتاق قرار داده شود تا نماي اتاق زيباتر شود . بعد از قرار دادن تخت خواب پاتختي ها را در دو طرف تخت با فاصله مناسب قرار دهيد . فاصله بين تخت خواب و پاتختي ها نبايد خيلي زياد و يا كم باشد . اگر فاصله زياد باشد براي برداشتن وسايل از روي آن دست شما نمي رسد و اگر اين فاصله خيلي كم باشد هنگام خواب دست شما به وسايل روي آن مي خورد و روي زمين مي افتند .

بعد از قرار دادن تخت و پاتختي كمد را در محلي كمي دورتر از تخت خواب قرار دهيد كه هنگام خواب خطري برايتان نداشته باشد و مابقي وسايل را با سليقه در اتاق بچينيد .

چيدمان اتاق خواب

چيدمان اتاق خواب

استفاده از تعداد زيادي بالشت

براي داشتن آرامش بيشتر و خواب راحت تعدادي بالشت روي تخت خوابتان قرار دهيد . براي پرهيز از شلوغي ابتدا به فضاي اتاق خواب و اندازه تخت خوابتان نگاهي بيندازيد و تصميم بگيريد چه تعداد بالشت و كوسن مناسب است . كوسن ها را از رنگ هاي متفاوت و زيبا انتخاب كنيد تا هم راحتي شما هنگام خواب و استراحت فراهم شود و هم زيبايي بيشتري به دكوراسيون اتاق خوابتان بدهد .

نحوه قرار دادن آينه در اتاق خواب

آينه بايد در محلي قرار گيرد كه هنگام رفت و آمد در اتاق به آن برخورد نكنيد همچنين بايد طوري قرار داده شود كه روبروي تخت نباشد و هنگام خوابيدن تصويرتان در آن نيفتد چراكه اتاق خواب محل خوابيدن و آرامش است و نبايد مانعي براي آن وجود داشته باشد . اگر ارتفاع آينه زياد است و بالاتر از تخت قرار مي گيرد مشكلي ندارد ولي اگر هم سطح تخت است يا بايد در جايي غير از روبروي تخت قرار داده شود و يا هر شب هنگام خواب روي آن را بپوشانيد .

چيدمان اتاق خواب

چيدمان اتاق خواب

رنگ اتاق خواب

انتخاب رنگ اتاق خواب بستگي به سليقه افراد دارد . سعي كنيد از رنگ هاي آرامبخش و ملايم بيشتر استفاده كنيد و از رنگ هاي تند و جيغ دوري كنيد چراكه اتاق خواب بايد محلي پر از آرامش باشد تا بتوانيد يك استراحت و خواب راحت داشته باشيد .

تزيينات اتاق خواب

براي تزيين و اكسسوري اتاق خواب از چيزهايي كه به آن علاقه داريد استفاده كنيد . براي اتاق خواب عروس مي توانيد از شمع و گل استفاده كنيد تا فضاي رمانتيك و عاشقانه اي ايجاد شود . براي ديوار ها از قاب عكس هاي مورد علاقه تان بهره بگيريد . براي اتاق پسرانه نوجوان مي توانيد از پوستر هاي سه بعدي و يا توپ فوتبال و ساير چيزهايي كه به آن علاقه دارند استفاده كنيد .

چيدمان اتاق خواب نوجوان

چيدمان اتاق خواب نوجوان

چيدمان اتاق خواب كودك و نوجوان

اتاق خواب كودكان محلي است كه فرزند شما بيشترين زمان را در آن سپري مي كند و در انتخاب وسايل و چيدمان و رنگ ها بايد دقت كنيد . دكوراسيون و رنگ اتاق خواب روي شكل گيري شخصيت كودكان تاثير مي گذارد در دوران كودكي بايد از رنگ هاي روشن و شاد استفاده كنيد و دكوراسيون اتاق را طوري بچينيد كه دلباز باشد و ارامش بيشتري داشته باشد . براي سنين نوجواني خودشان مي توانند با سليقه و علاقه خود اتاق را بچينند و رنگ آن را انتخاب كنند . براي پسران بايد انرژيك بودن فضا را درنظر داشته باشيد و از تزيينات و رنگ هايي با اين مضنون استفاده كنيد . براي دختران فضا بايد همانند پرنسس ها و ملايم و آرامبخش باشد .

چيدمان اتاق خواب نوجوان

چيدمان اتاق خواب نوجوان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.